Как да изберем подходящ офис под наем?

24/03/2023
Изборът на подходящо офисно пространство е важна стъпка за всеки бизнес. Възможностите за развитие на компанията, работната обстановка и условията за работа зависят от това дали избраното помещение отговаря на нуждите на организацията и на нейните служители. Същевременно, един добре оборудван, комфортен и просторен офис допринася не само за наличието на удовлетворени кадри, но и представлява лицето на всеки разпознаваем бранд.

Изборът на подходящо офисно пространство е важна стъпка за всеки бизнес. Възможностите за развитие на компанията, работната обстановка и условията за работа зависят от това дали избраното помещение отговаря на нуждите на организацията и на нейните служители. Същевременно, един добре оборудван, комфортен и просторен офис допринася не само за наличието на удовлетворени кадри, но и представлява лицето на всеки разпознаваем бранд. 

А ето и някои от ключовите фактори, които трябва да бъдат взети под внимание при избора на офис под наем, в който планирате да извършвате търговската си дейност.

Локация

В зависимост от типа бизнес, с който се занимавате, локацията на офиса може да бъде силно определяща. Тя е свързана не само с достъпността до него, но и с изгледа и визията на самата компания в очите на потенциалните клиенти. Ако бизнесът ви е обвързан с посещение на клиенти в наетото място или бизнес срещи, на които трябва да направите добро впечатление, офисът трябва да бъде комуникационно достъпен от обществен транспорт, както и да има достатъчно налични парко места в близост. Същевременно, ако местоположението му е в близост до търговски центрове или се намира в центъра на града, това е един благоприятен фактор и гаранция за засилен човекопоток. Обикновено офиси, разположени на подобни локации, са с по-висок наем, но пък имате възможност да компенсирате с наличие на по-голяма клиентска база.

Съветваме ви да съобразите локацията и с характеристиките на потенциалните ви клиенти. Например, ако наемате помещение, което ще превърнете в лечебно заведение, не бива да е прекалено отдалечено от града. В крайна сметка ще го посещават пациенти, а и достъпността на служителите е от голямо значение. 

Размер 

Препоръчваме ви квадратурата на офиса да отговаря както на нуждите на компанията, така и на нейните служители. Те не бива да бъдат притеснени от неспазване на личното им пространство, тъй като това неизменно ще се отрази и на качеството на работата им. Много проучвания показват, че ако един служител е удовлетворен от офис средата, то продуктивността се покачва. 

Същевременно, препоръчваме да не избирате офис с твърде много пространство, което да не се използва. Общоприетите стандарти сочат, че служител, работещ на 8 часов работен ден, се нуждае от 6 квадратни метра офис пространство. Направете сами изчислението, с колко служители разполагате, прибавете към размера и складовите и сервизните пространства, които ще са ви необходими, както и заетите квадратни метри от мебели (бюра, маси, офис столове и прочие), и ще достигнете до финалния оптимален размер.

Дизайн и цялостна визия

Дизайнът и цялостната визия също са много важни при избора на подходящ офис. Той трябва да бъде функционален и да отговаря на нуждите на компанията. Например, ако компанията работи в сферата на креативните индустрии, е важно да има достатъчно място за срещи, което да предразполага към креативност и генериране на нови идеи. Същевременно, ако основната ви цел е да изградите широко разпознаваема работодателска марка, със сигурност при наличие на съвременен и стилен офис ще привлечете не само внимание, но и силен наплив на желаещи потенциални служители. Ако искате да изпипате дизайна до съвършенство, можете да имплементирате елементи от логото на компанията в интериора и самото обзавеждане на офиса. 

Самото разположение вътре в офиса също е от голямо значение. Все повече компании залагат на „по-отворен“ дизайн на помещението, който намалява дори и психологическата дистанция между хората, и създава предпоставка за по-ефективна комуникация. Обзавеждането от своя страна трябва да бъде не само практично и функционално, но и да създава чувство на новаторство и професионализъм.

Разход за наем

Наемът на офисно помещение често е най-големият разход за самата компания. Фокусирайте се върху онези обяви, които отговарят на нуждите ви и тези, които се вписват в бюджета ви. Направете паралелно изчисление на месечните разходи за наем, ток, вода и други, за да определите крайната сума, която ще трябва да отделяте.

С цел да сте сигурни, че посочената месечна сума е релевантна за пазара, направете сравнителен анализ с други помещения със сходни характеристики в района. Преди да направите своя избор, преценете дали имате нужните средства да заплатите няколко месечни наема напред. Винаги съществува риск от спад в успеваемостта в бизнеса и трябва да сте подготвени и за подобен сценарий.

Състояние на офиса

Състоянието на сградата, в която се намира самият офис, е важен фактор, който трябва да бъде взет под внимание. Направете предварителна проверка за евентуални проблеми с електрозахранването, водоснабдяването и други щети, които могат да повлияят на работата на компанията.

Опции за промяна на условията за наем

Разгледайте по възможност и опциите за промяна на условията за наем, като например, удължаване на наема или промяна на ценовите параметри след изтичане на договора. Тези варианти могат да ви бъдат много полезни ако се нуждаете от гъвкавост в бизнеса си.

Взимайки предвид горепосочените фактори ще поставите основите на успешно развитие на бизнеса си и благоприятното имиджово позициониране на бранда ви. В ORB.bg ще откриете богат избор от обяви за офиси под наем, без съдействието на брокер. Нашата цел е да ви улесним в процеса, като ви свържем директно с наемодателя, избягвайки фокусът да пада върху интересите на агенциите за недвижими имоти. Разгледайте обявите тук.