Предимствата на виртуалните огледи на имот

25/11/2022
Виртуалните огледи представляват съвременна технология, която ви позволява да откриете и разгледате даден имот в детайл. Това виртуално посещение на имот и околностите му, е възможно от вашия смартфон или компютър. През последните няколко години този феномен придобива все по-голяма популярност, като се използва и като ефективен маркетингов инструмент в сферата на недвижимите имоти. Той предизвиква силен интерес и ентусиазъм, защото предоставя редица предимства на продавачите и купувачите.

Виртуалните огледи представляват съвременна технология, която ви позволява да откриете и разгледате даден имот в детайл. Това виртуално посещение на имот и околностите му, е възможно от вашия смартфон или компютър. През последните няколко години този феномен придобива все по-голяма популярност, като се използва и като ефективен маркетингов инструмент в сферата на недвижимите имоти. Той предизвиква силен интерес и ентусиазъм, защото предоставя редица предимства на продавачите и купувачите. 

От една страна тази нова технология позволява на продавачите да дадат на своите потенциални клиенти по-задълбочен поглед върху жилището, и същевременно да представят инвентара си по иновативен начин. От друга страна купувачите успяват да проектират себе си по-лесно в дадения имот, а виртуалното движение позволява да се визуализира оформлението и конфигурацията на отделните помещения и стаи. Всичко това създава предпоставка, дори гаранция за по-голяма ефективност при търсенето и продажбата на недвижими имоти. 

В рамките на тази статия ще ви представим някои от основните предимства на виртуалните обиколки в недвижими имоти:

  • Спестяват време както на продавачите, така и на купувачите. Например от гледна точка на продавачите, когато пуснете нов имот на пазара, има голяма вероятност да получите многобройни телефонни обаждания от потенциални клиенти. Повтарянето на една и съща информация на всеки един от тях, може да ви отнеме много време. Освен това, не трябва да забравяте, че мнозина от тях са просто любопитни и за съжаление нямат реално намерение да купуват. Докато тези, които наистина се интересуват и са харесали жилището още на база виртуалния оглед, те ще се свържат с вас и ще ви помолят да посетят имота „на живо“, като следващ етап от процеса. Това ще освободи вашето време, за да можете да се съсредоточите върху други полезни дейности, свързани с вашия бизнес.

Същевременно от страна на купувачите, те могат бързо да разгледат имота от своите лаптопи, таблети или смартфони, и да преценят дали отговаря на техните очаквания. Съответно на следващ етап по тяхна преценка, да решат дали да инвестират време и физическото си присъствие за реален оглед.

  • Намаляват разходите, свързани с посещението на недвижимите имоти: Привличането на потенциални клиенти и организирането на огледите, които са неизменна част от процеса, могат да струват скъпо. Цялата логистика, включваща разходите за гориво, остава в много случаи невъзвръщаема. Няма гаранция, че отивайки на оглед, ще се стигне до реална продажба. Решението в такива случаи е именно виртуален оглед, с който клиентите могат да направят една обиколка на имота, още преди да го посетят в „истинския живот“. 

  • Спестява се нуждата от брокер: Благодарение на виртуалните огледи не е необходимо да се възползвате от услугите на брокери, които да ви съдействат с организирането на реални огледи, на място. Потенциалните купувачи или наематели разполагат с възможността да разгледат имота напълно независимо, без фиксирани срещи и прочие. Виртуалната обиколка позволява да се проучи всеки един детайл от имота, и нищо не остава скрито и неясно.

  • Виртуалното посещение гарантира това, един имот да бъде представен в най-добрата си светлина пред потенциални клиенти, с подходяща визия и вид: Когато се стремите да продадете имот, първото нещо, което трябва да съобразите, е той винаги да изглежда добре, в търговски вид и перфектно състояние. Това отново, е донякъде сложно и натоварващо, тъй като трябва да се почиства при всеки следващ оглед. Такъв казус не съществува при виртуалните обиколки. С тяхна помощ, продавачите могат да представят имота си в най-доброто му състояние, като също да подчертаят най-силните му страни, именно с цел да привлекат продавачи. 

  • Гаранция за реалистично преживяване: Виртуалните огледи са винаги с отвори врати. Потенциалните клиенти имат достъп до жилището по всяко време, 24 часа, от всяко мобилно устройство. Могат също да го покажат на своите близки, да се консултират с тях и да обсъдят заедно. Виртуалните обиколки се различат много от просто снимка, тъй като те дават усещането за по-истинско и прецизно „потапяне“ в детайлите.

  • Достъп от всяко кътче на света: В случай че някои потенциални клиенти, живеят в чужбина, очевидно ще е по-лесно и по-рентабилно, да се възползват от интерактивна виртуална разходка в жилището, което им е грабнало вниманието.

  • Възможност за конкурентно предимство: Ползите от виртуалните огледи, за индустрията на недвижимите имоти, са наистина големи. Те засилват видимостта на имота, и спомагат значително за неговото позициониране на пазара. Отчита се засилен интерес от страна на по-мащабна целева аудитория, поради опростения достъп до обявените жилища. Също така, с наличието на виртуални обиколки, се изгражда особено доверие с потенциалните клиенти, а това е ключово в борбата с конкуренцията.

  • В ситуация на епидемична обстановка (Covid-19): Виртуалните огледи не ограничават никой от това да „осъществи“ оглед на обявен за продан имот. Всеки може от уюта на своя дом, офис, да разгледа свободно и безопасно.

В заключение, бихме искали да ви обърнем внимание, че с дигитализирането на процесите в много сфери, е изключително важно да се стремим да не изоставаме, и да сме „в крак“ с новите технологии. Това не значи, че при продажба на имот трябва да игнорираме важността на физическите огледи, но благодарение на виртуалните такива, разполагаме с един ефективен филтър, с който отсяваме само клиенти, които имат реално намерение за покупка. С помощта на виртуалните обиколки също, се избягват много често неприятни изненади и за двете страни. Същевременно преговорите за цената на следващ етап, са по-кратки и по-ефективни, тъй като купувачът е напълно наясно от самото начало с характеристиките и спецификите на имота, който възнамерява да закупи.